Yeni trend: Online canlı yayın

GİRİŞ TARİHİ: 28.04.2021 GİRİŞ TARİHİ: 11:10 SON GÜNCELLEME: 28.04.2021 11:10
Google Trends verilerine göre, canlı yayın platformları için yapılan aramalar yüzde 500 arttı.

Online canlı yayınlar içeriğin geniş kitlelere ulaştırılması için en etkili yöntemlerden biri olmayı sürdürürken izleyici ve katılımcılarla etkin bir iletişim kurmanın en önemli yollarından biri olarak da öne çıkıyor. Google Trends verileri, canlı yayın platformları için yapılan aramaların Mart 2020 öncesi ve sonrası karşılaştırıldığında yüzde 300 ile yüzde 500 arasında arttığını gösteriyor. Canlı yayınların iletişimi sağlamasının yanında dijital pazarlamanın diğer metotlarından çok daha etkileşimli bir yöntem olarak öne çıktığına dikkat çeken yerli ve global teknoloji şirketi Medianova CEO'su Serkan Sevim, "Online canlı yayınlar hikayenizi daha fazla kişiye ulaştırarak markanızı güçlendirmek için kullanabileceğiniz önemli bir dijital çözüm, bu çözümle kurum içi iletişiminizi arttırmak, yönetim ve çalışanlarınızın kesintisiz iletişimini sağlamak da mümkün" diyor.

2020'de 797 canlı yayın

24 ülkede bulunan CDN noktaları ile kaliteli canlı yayın altyapısı suncuklarını ifade eden Sevim, "İnternet canlı yayınları son dönemin öne çıkan dijital çözümleri arasında yer alıyor. Bu çözüm sayesinde, kurum içi ve dışı iletişim stratejinizin zaman içinde nasıl gelişebileceğini daha iyi anlamak için canlı yayınlardan toplanan verileri kullanmak da kurumlara fayda sağlıyor" diyor. 2019'da 618 canlı yayın gerçekleştirirken bu sayıyı 2020'de 797 canlı yayına çıkardıklarını açıklayan Sevim şu bilgileri veriyor:

"2012'den beri halka açık şirketlerin genel kurullarını canlı yayınlıyoruz. 9 yıldır yaptığımız canlı yayınlar kapsamında 42 ilden, 570 farklı lokasyondan, toplam 9.555 saatlik, 3.550 canlı yayın gerçekleştirdik. Ayrıca, Vodafone 41. İstanbul Maratonu'nda yüksek ve yazılım tabanlı teknolojiler kullanarak; 150 kamera, 20 canlı yayın aracı, 250 kişilik ekip ve 20 drone'dan oluşan canlı yayın operasyonumuzla önceki yıllara oranla organizasyonu daha düşük maliyetle ve daha iyi bir performansla gerçekleştirdik. Son olarak pandemi döneminde birçok firmanın on binlerce çalışanıyla canlı yayınlar aracılığıyla iletişimde kalmasını sağladık. Canlı yayın hata kaldırmayan bir operasyon olduğu için pandemi döneminde bunca yıldır yaptığımız altyapı ve teknoloji yatırımımızın geri dönüşünü aldık."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.