Influencer Marketing'de Son Trendler
SEM'in 'Influencer Marketing'in Geleceği' başlıklı araştırması yayınladı. Çalışmaya göre 10 milyar dolar büyüklüğe erişen influencer marketing 2021'de yüzde 50 büyüme ile 15 milyar dolara ulaşacak. Ayrıca markalar influencer marketing yaparken doğrudan hedef kitleye seslenen mikro influencer'ları tercih etme eğiliminde. Moda olduğu için kendi kadrolarıyla influencer marketing çalışması yapan markalar ise, detaylı analiz ve bütçe programlaması oluşturmadıkları için çalışmanın sonunda ekonomik fayda ve sosyal medyada takipçi kazanma isteklerini gerçekleştiremiyor.
Influencer Marketing sektörü, Covid-19 ile beraber dünyanın eve kapanması sürecinde sosyal medyaya olan ilgilinin yüzde 70 oranında artması ve kişilerin dünya genelinde ortalama 6 saatini internette geçirmesiyle beraber hızlı bir yükseliş kaydetti. Verilere göre; influencer marketing sektörü dünya genelinde son 5 yılda 6 kat büyüdü ve 10 milyar dolarlık hacme ulaştı. Türkiye'nin lider Arama Motoru Pazarlama Ajansı SEM'in hazırladığı 'Influencer Marketing'in Geleceği' çalışması, sektöre ilişkin son gelişmeleri detaylı şekilde ortaya koydu. Araştırmaya göre online hayatın hızlanarak devam ettiği 2021 yılında da infulencer marketing yükselişini sürdürerek, yüzde 50 büyüme kaydedecek ve 15 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacak. Çalışmaya göre dünyadaki influencer marketing alanında çalışan fenomen sayısı 38 milyon ulaştı.
BU ÖNERİLERE DİKKAT
Influencer marketing yaparken, stratejiyi doğru belirlemenin önemli olduğunun altı çizilen araştırmada şu bilgilere yer verildi:
-Influencer marketing yaparken dijital etkileşim kanalına uygun strateji, bütçe uygulaması ve bu çalışmanın sonuçlarının ölçümlenmesi yapılmalı.
-Çalışmayı yaparken, dijital kanallar hem kendi içinde bağımsız olmalı.
-Diğer pazarlama kanalları ile uyumlu şekilde hareket edilmeli.
-Doğru yapılmış bir medya planının, influencer marketing çalışmasına değer kattığı hesaplanmalı.
-Güçlü bir strateji oluşturulmalı.
-Kampanya sonunda markanın ulaşmak istediği amaç net olmalı.
-Moda olduğu gerekçesiyle influencer marketing yapmanın istenen ekonomik başarı ve sosyal medya takipçisi sayısını artırma sonucunu vermeyeceği bilinmeli.
HEDEF KİTLENİN EĞİLİMİ BİLİNMELİ
Influencer marketing çalışmalarında fenomen seçiminde markaların hangi influencer'ı seçeceği konusunda kafa karışıklığı yaşadığı belirtilerek, "Markalar 'Kimi seçmeliyim, takipçi sayısı çok olanı mı yani makro denilen 500 bin ile 1 milyon takipçisi olan influencer'ı mı, yoksa mikro denilen 15 binden küçük ama belli bir kitleye seslenen influencer'ı mı' diye düşünüyorlar. Önemli olan markaya uygun influencer seçiminden önce, hedef kitlenin marketing çalışmasını yapacağınız zaman o çalışmaya uygun olup olmadığını bilmektir. Sonuçta, hedef kitleyi onlar oluşturuyor. Takipçi sayısı gibi veriler kampanya ile ilgili sorulara ışık tutabilir ama hedef kitlenin davranışlarını bilmek, makro ya da mikro fenomenden mi etkilendiklerini anlamak başarıyı getirecektir" denildi.
MİKRO FENOMENLER DAHA BAŞARILI
Araştırmada, sosyal medyadaki makro ve mikro influencer başarı oranları da belirtildi. Buna göre;
-Takipçisi sayısı 15 bin civarında olan mikro fenomenler, takipçi sayısı 1 milyondan fazla olan makro fenomenlere oranla Instagram'da 3, Youtube'da 4 kat daha fazla etkileşim alıyor.
-Birden fazla platformda yer alan bir fenomen ile influencer marketing yapıldığında ise TikTok Youtube'dan 10 kat, Instagram'dan ise 5 kat daha fazla etkileşim alınıyor.