Kore çizgi romanları ile hızlı büyüdü

GİRİŞ TARİHİ: 10.10.2023 GİRİŞ TARİHİ: 23:10 SON GÜNCELLEME: 11.10.2023 00:01
Athica Books yayıncılık piyasasında çok yeni bir aktör olmasına rağmen kısa sürede çok fazla kitap yayımlamasıyla dikkat çekmeyi başardı. Yayınevi başta Kore çizgi romanları olmak üzere Japon, Çin ve Tayvan manga/manhuaları basıyor. Şu ana kadar 50’nin üzerinde eser yayınlamış bulunan Athica Books'un Genel Yayın Yönetmeni Kaan Cumalıoğlu, "Hedefimiz sene sonuna kadar en az 17 seri çıkarmak" diyor.

PARA RÖPORTAJ/ ÜRÜN DİRİER Athica Books, yayıncılık piyasasında çok yeni bir aktör olmasına rağmen hem kısa sürede çok fazla kitap yayımlaması, hem de dünyanın yükselen değeri Kore'den pekçok eseri tanıtmasıyla dikkatleri üzerine çekti. Kore'de dijital olarak yayınlanan çizgi romanları (webtoon) Türkçeye kazandıran yayınevi, webtoon'lar dışında manhwa'ların da yer aldığı yayın planı kapsamında, dünyanın dört bir yanından ödüllü fantastik ve bilimkurgu kitapları okurla buluşturuyor.

Yalnızca Kore çizgi romanlarını değil Japon mangalarının seçkin örneklerini de okura sunan Athica, dünyanın her köşesinden her yaştan okura hitap edecek renkli, çeşitli, eğlenceli kitaplarla farklılıklarımızın değil benzerliklerimizin altını çizerek evrensel bir bakış sunmayı hedefliyor.

Türkiye ile Kore arasında şimdiye kadar yapılan en büyük çaplı çalışmayla kültürler arasında köprü kuran Athica, hem manhwa ve webtoon türünün ülkemizde yaygınlaşmasında etkin rol oynuyor, hem de genç yetişkin okurlara başka yerde bulamayacakları alternatifler sunuyor.

"Herkes aynı şeyi okuyor, herkes aynı şeyi giyiyor, herkes aynı yerlere gidip benzer şeyler yapıyor" gibi görünen çağımızda bu tek sesliliğe mecbur olmak istemeyen herkesin yayınevi olma niyetiyle yola çıkan Athica alışılmışın dışında çizgisiyle yayıncılığa yeni bir soluk getirecek gibi görünüyor.

Bu arada belirtelim, Athica; Destek Yayınları, Karakarga Yayınları, Genç Destek ve Beyaz Baykuş Yayınları'nın da dahil olduğu Destek Medya Grubu'nun bir markası.

Yayınevinin başarısını Athica Books Genel Yayın Yönetmeni Kaan Cumalıoğlu ile konuştuk.

Nasıl başladı bu girişim? Nasıl bu kadar hızlı yükseldi?

Athica markamız ile piyasaya çıkalı sadece 7 ay oldu. Bu kadar kısa sürede yakalandığımız başarının temeli tabii ki yenilikçi görüşümüz. Henüz marka olarak yeni olmamıza rağmen Türkiye'nin en büyük yayın gruplarından biri olan Destek Medya Grubu altında işimizi yürütüyoruz ve bu çok büyük bir tecrübe. 2006'dan bu yana yayıncılıkta her sene büyüme kaydeden Destek 'in tecrübesi ile kendi vizyonumuzu birleştirdik.

Amacımız, sınırların ötesindeki yayın çizgimizle okurları Türkçede daha önce hiç yayımlanmamış eserlerle buluşturarak hem yaş gruplarını hem de kültürleri birleştirici bir unsur olmak. Bunu yaparken de hem bilgi birikimimizle hem okuyucularımızın talepleri ile şekilleniyoruz. Kore de bunlardan bir tanesi. Kore kurgu, kurgu dışı, webtoon ve çizgi romanlarına bu vesile ile adım attık ve son sürat ilerliyoruz.

Kore kültürü yemekleriyle, müzikleriyle, dizileriyle dünyanın gözdesi haline geldi son yıllarda. Siz nasıl başladınız bu alana ilgi duymaya?

Çok güzel söylediniz. Kore'nin dizileri/filmleri ve müziği dünya çapında büyük bir hayran kitlesine sahip, manhwa ve webtoonlar da dünyada en çok okunan çizgi roman türleri arasında yer alıyor aynı şekilde edebiyatı, kurgu ve kurgu dışı kitaplarıyla her gün başarısına başarı katıyor.

Bende hem kendim keyif aldığım hem okuyucuların talep ettiği, hem de dünyaya yayılmış bu başarıya kayıtsız kalmak istemedim. Dolayısıyla hızlı ve kuvvetli bir şekilde bu alana adım atmış oldum.

Türk okurlar aslında uzun yıllardır manga serilerine alışkın ve okur kitlesini göz önünde bulundurduğumuzda bunun piyasada bir karşılığı var. Peki bu durum sizinle birlikte okurların karşısına çıkan webtoon serileri, manhwalar ve diğer türlerde nasıl? Okurlar nasıl tepki verdi bu yeni türlere?

Bildiğiniz üzere biz Athica olarak hem Kore çizgi romanları hem Japonya, Çin, Tayvan manga/manhuaları basan bir yayıneviyiz. Buna eş zamanlı olarak dünyanın dört bir yanından ödüllü fantastik, bilimkurgu ve kişisel gelişim kitapları ile portfolyomuzu genişletiyoruz. Aslında özellikle girdiğimiz her türde öncü bir rol oynuyoruz ve okurlar da buna kayıtsız kalmayıp bizi destekliyorlar. Kore manhwa/webtoon'un da Türkiye'de ilkiz. Renkli Çin/Tayvan manhua'sında da aynı şekilde ve son olarak mangalarda bir ilk olarak bütün yaş gruplarını farklı eserler ve farklı türler ile hitap ediyoruz. Dolayısıyla rahatlıkla okurların pozitif desteklerinden çok memnun olduğumuzu söyleyebilirim.

Yayın dünyası kağıdın ithal edilmesi ve dolayısıyla çok ciddi bir maliyet kalemi haline gelmesi ya da matbaa maliyetlerinin çok artması gibi nedenlerle zor zamanlar geçiriyor. Sizin yayımladığınız bu webtoon ve manhwalar tamamen renkli basılıyor ve oldukça da kaliteli kağıt kullanılıyor. Satış miktarları gerçekten de karşılayabiliyor mu bu maliyetleri? Ve tabii sürdürülebilir bir şey mi bu önümüzdeki yıllar için?

Okuyucu özellikle webtoon ve manhwalar'da şunun farkında; bu eserlerin kalitesinden, kağıdından ve renklerinden ödün vermeyiz. Dolayısıyla bizi tercih etmelerinin nedenlerinden bir tanesi aslında bu, yani kitap içeriğine ve kalitesine bu kadar önem vermemiz. Satış başarımızın nedenlerinden biri de bu.

Athica şimdiye kadar kaç kitap yayımladı? Yıl sonuna kadar planlarınız neler? Kaç kitap/seri çıkmış olacak?

Şu ana kadar 50'nin üzerinde eser yayınladık, hedefimiz, ayda en az 10 eser yayınlamak. En az 17 seri çıkarmak sene sonuna kadar.

Okurların çoğu kitap fiyatlarının yüksekliğinden şikayetçi. Sizin satış rakamlarınıza baktığımızda ise bu durumdan çok etkilenmiyor Siz okurlar için ulaşılabilir fiyatları nasıl sağlıyorsunuz?

Kalite fiyat dengesine çok önem veriyoruz ve okullarımızla bunu paylaşıyoruz. Onlar da yaptıklarımızı görüp bizi destekliyorlar.

Etiket fiyatlarının yüksekliği ve pandemi sonrası gelişen okur davranışları kitapların internet üzerinden satışını arttırdı son yıllarda. Athica için de geçerli mi aynı durum?

İnternet kitap satışı özellikle pandemi döneminde bir rekor kırdı ancak sonra bir miktar düştü. Athica satışları genel akımı takip ediyor. İnternet satışları kayda değer bir bölümünü oluşturuyor ancak kitapçılar ve çizgi roman dükkanları hala satışlarımızın çok önemli bir tarafını temsil ediyor.

Önümüzdeki dönemde Athica için hedefleriniz neler? Geniş kitleler tarafından takip edilen bu Kore dalgasının devam edeceğini düşünüyor musunuz?

Amacımız, sınırların ötesinde olan yayın çizgimizle okurları Türkçede daha önce hiç yayımlanmamış eserlerle buluşturarak hem yaş gruplarını hem de kültürleri birleştirici bir unsur olmak. Evet, Kore dalgasının devam edeceğini düşünüyoruz.

Kaan Cumalıoğlu Kimdir?

Destek Medya Grubu'nun markası Athica Yayınları'nın Genel Yayın Yönetmeni Kaan Cumalıoğlu, eğitimine Ankara Charle De Gaulle Fransız Okulu ve İstanbul Pierre Loti Fransız Lisesi'nde başlamış ve ardından üniversite eğitimini İngiltere Nottingham Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ni onur derecesiyle tamamlamıştır. Sonrasında, Londra Üniversitesi avukatlık okulunu en üst derece ile bitirerek Solicitor olma hakkı kazanmıştır. Kaan Cumalıoğlu Trust, Vakıflar Hukuku ve Fikri Sınai Haklar hukukunda uzmanlaşmıştır. İngiltere'de bir dönem İngilizce öğretmenliği yaptıktan ve hukuk alanında çalıştıktan sonra, Destek Medya Grubu bünyesinde yayıncılığa giriş yapmıştır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.