İftara kadar mobil oyun, sahura kadar alışveriş
AdColony'nin bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex işbirliğiyle gerçekleştirdiği "Türkiye'de Ramazan Dönemi Alışveriş Alışkanlıkları" araştırmasına göre, katılımcıların yüzde 64'ü market alışverişini internetten yapacak. Yüzde 34'ü ise Ramazan'da market alışverişini mağazaya giderek gerçekleştirecek. 2 bin kişinin katılımıyla yüz yüze ve online yöntemle yapılan araştırmaya katılanların yüzde 83'ü Ramazan'da çoğunlukla evde yemek yapacağını, yüzde 5'i ise çoğunlukla dışarıdan sipariş vereceğini ifade ediyor.
İftara kadar mobil oyun, sahura kadar alışveriş
Araştırmaya göre vatandaşın uzun süren oruç sürelerini keyifli hale getirmek için tercihi ise yine mobil oyunlar olacak. Araştırmaya katılanların yüzde 61'i Ramazan ayında akıllı telefonlarını mobil oyun oynamak için kullanacaklarını belirtiyor. Katılımcıların yüzde 27'sinin Ramazan ayında 1 saat ila 2 saat arasında mobil oyun oynayacağını belirtmesi ise markalar için mobil oyunların önemini kanıtlıyor. Katılımcıların yüzde 50'si (Erkek) ve yüzde 48'ı ( Kadın) gün içerisinde oruç tutarken mobil cihazlarında daha fazla oyun oynayacaklarını ve online alışveriş yapacaklarını belirtiyor. Ankete katılanların yüzde 54'ü ise iftardan sonra alışveriş yapmayı planladığını bildiriyor.
Seyahate devam
Ankete katılanların yüzde 42'si Ramazan ayında yurt içinde seyahat edeceklerini belirtirken, Türkiye'de seyahat etmeyi seven mobil oyun tutkunlarının yüzde 57'si seyahat biletlerini internetten almayı tercih ettiğini bildiriyor. AdColony'nin yeni araştırmasında da mobil reklamcılığın yadsınamaz erişimi, tüketicilerin satın alma eğilimlerinde en önemli faktör olarak öne çıkmaya devam ediyor. Katılımcıların yüzde 60'ı Ramazan ayı için alışveriş yaparken akıllı telefonlarını kullanacaklarını belirtirken, yüzde 71'i uygulama içinden alışveriş yapacağını belirtiyor. Ankete katılanların yüzde 52'si, akıllı telefonlarında karşılaştıkları reklamların satın alma kararlarında büyük etkisi olduğunu belirtiyor. Bu oran ise TV'de yüzde 22 olarak karşımıza çıkıyor. Bambaşka sektörlerden farklı reklamlarla karşılaşırken; Ramazan ayında Türkiye'deki kullanıcıların yüzde 79'u gıda reklamlarıyla karşılaşmak isterken, bunun yüzde 73 ile giyim ve yüzde 51 ile ev ürünleri reklamları takip ediyor.