"Avantajımızı rakiplere kaptırmayalım"

GİRİŞ TARİHİ: 27.07.2022 GİRİŞ TARİHİ: 23:33 SON GÜNCELLEME: 28.07.2022 00:00
Girdilerde yaşanan değer artışları, hazır giyim ve konfeksiyonda gözleri maliyetlere çevirdi. Pamuk fiyatlarındaki gerilemenin iplik fiyatlarına yansıması gerektiğini belirten Tamara Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Salih Boz, bunun yanında diğer girdi maliyetlerinin de mutlaka kontrol altında tutulması gerektiğini vurguladı.

Hammadde başta olmak üzere diğer girdilerde son dönemde yaşanan değer artışları Türkiye'nin gözde ihracatçı sektörü hazır giyim ve konfeksiyonda gözleri maliyetlere çevirdi. Pamuk fiyatlarındaki gerilemenin iplik fiyatlarına yansıması gerektiğini belirten hazır giyim üretici ve ihracatçısı Tamara Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Salih Boz, bunun yanında diğer girdi maliyetlerinin de mutlaka kontrol altında tutulması gerektiğini vurguladı. Boz, aksi taktirde yılbaşından bu yana Türkiye'ye sipariş yağdıran Avrupa ve ABD'li ünlü perakende zincirleri ve dev alım gruplarının, üretim için Bangladeş, Hindistan, Mısır, Tunus gibi ülkelere yönelebilecekleri uyarısında bulundu.

Bu yıl için hazır giyim sektörünün büyük bir çıkış içinde olduğunu hatırlatan Boz, halihazırda tüm kapasitelerin dolu olduğunu anımsattı. Ancak önümüzdeki aylar için Avrupa ve ABD'den gelen siparişlerde bir miktar düşüş görülebileceği sinyali aldıklarını dile getiren Boz, "Artan maliyetler hazır giyim ihracatçısını olumsuz etkiliyor. Dolar/ euro kurundaki artıştan dolayı maliyetlerimiz yılbaşından bu yana yüzde 10 oranında arttı. Enerji ve işçilik gibi diğer girdilerdeki artışları da eklediğimizde, genel olarak maliyetlerimizde ciddi bir artış söz konusu. Zaten pamuk fiyatlarında bir şişkinlik vardı. Avrupalı perakendeciler ister istemez tüm fiyatlarını güncellediler. Onlar enerji ve hammadde fiyatlarındaki artışları ürünlerine yansıttılar. Avrupa'da da enflasyon artışta. Dolayısıyla bu artışlar bizler kadar müşterilerimizi de zorluyor. O yüzden maliyetlerimizi mutlaka kontrol altında tutmamız gerekiyor" dedi.

"TÜRKİYE UZUN VADEDE KAZANÇLI ÇIKAR"

Türkiye'nin Avrupa'ya yakınlığı nedeniyle hazır giyim üretiminde her zaman avantajlı olduğunu kaydeden Boz, bu avantajı korumamız gerektiğinin altını çizdi. Ancak artan maliyetler nedeniyle yabancı perakende zincirlerinin Uzakdoğu ve Kuzey Afrika'daki bazı rakip ülkelerde üretim yaptırmayı zorlayabileceklerini belirten Boz, sözlerine şöyle devam etti:

"Aslında dünyanın her yerinde hammadde fiyatları dolar bazında. O yüzden Türkiye'ye rakip olan ülkelerde de maliyetler dolar bazında arttı. Fakat diğer girdilerimizi gözden geçirmeliyiz. Avrupalıların Türkiye'ye artan bu ilgilerini kullanmamız lazım. İplik ve kumaşçıların pamuk fiyatlarındaki gerilemeyi hızlıca fiyatlarına yansıtmaları gerekiyor. Bu konfeksiyon üretici ve ihracatçılarının elini güçlendirir. Müşterilerimiz Türkiye'den uzaklaşmadan biz onlara hızlı bir şekilde refleks vermeliyiz ki başka yerlere kaymasınlar. Yılbaşında artan taleple birlikte tekstil sektöründe yeni makine alımları ve kapasite artırımları hızlandı. Şu anda sektör olarak talebi karşılıyoruz. Fiyatları da kontrol altında tutabilirsek taleplerin başka ülkelere kaymasını önleriz. Şu dönemde bütün marjlarımızı aşağı çekerek ihracatı belli bir potansiyelin üzerine çıkarmalıyız. Bunu yaparsak Türkiye uzun vadede bundan mutlaka avantajlı çıkacaktır."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.