Danone, su ve sütten çıkıyor mu?
Fransız gıda devi Danone'nin Türkiye'deki faaliyetleri oldukça eski. Türkiye'ye 1984 yılında anne bebek ürünleri ile giriş yaptı. 1997 yılında su, 1998 yılında ise süt ve süt ürünleri ile raflarda yerini almaya başladı. Bu alanda oldukça iddialı oldu. Hem kendi fabrikalarını kurdu hem de marka satın alarak büyümesini sürdürdü. Tikveşli markasını satın alarak Danone dışında yerel bir marka ile de market raflarında yerini aldı. Su sektöründe de aynı operasyonları yaptı. Hayat Su'yu ve Sırma Su'yu satın alarak su piyasasını domine eder hale geldi. Fakat süt ve süt ürünlerinden zaman içinde çıktı. Balıkesir Gönen'deki tesisini sattı. Lüleburgaz'daki fabrikasında da Activia markası ile probiyotik ürünler, Danette markasıyla da çocuklara yönelik katma değerli ürünler üretiyor. Piyasaya artık sadece süt ve yoğurt vermiyor. Sütlerin tamamını da kendi tesislerinde değerlendiriyor. Danone Türkiye, bugün sekizi su, biri sütlü ürünler olmak üzere dokuz üretim tesisi ile faaliyet gösteriyor.
Bu kadar girişten sonra gelelim kulisimize. Öğrendiğimize göre Danone Türkiye bugünlerde oldukça hareketli imiş. Su ve süt operasyonlarını birleştirmiş. Tek şirket altında toplamış. Bu ilk bakışta operasyonel bir yapılanma gibi görünse de kulislerde Danone'nin su ve sütten tamamen çıkacağı konuşuluyor. Su ve süt markaları için muhtemel müşteri isimleri bile zikredilmeye başlanmış. Danone Türkiye tarafı bu bilgileri kesin bir dille reddediyor ama kulislerde, sahada çok ciddi konuşulduğu için sayfalarımıza aktardık. Gelişmeleri bekleyip göreceğiz.