Deri sektörünün ilk 11’i İtalya yolcusu

GİRİŞ TARİHİ: 15.07.2021 GİRİŞ TARİHİ: 12:40 SON GÜNCELLEME: 16.07.2021 00:00
Türk deri sektörü, pandeminin yaralarını sarmak için İtalya seferine çıkıyor. 18-20 Temmuz arasında gerçekleştirilecek “Expo Riva Schuh & Garda Bags Fuarı”na 11 firmayla katılım sağlanacak.

Türk deri sektörü, pandeminin yaralarını sarmak için İtalya seferine çıkıyor. Türk deri sektörü, ayakkabı ve saraciye sektörlerinin dünyadaki en prestijli buluşma adresi "Expo Riva Schuh & Garda Bags Fuarı"na 11 firmayla katılıyor. Ayakkabı sektörü, 1 milyar dolar ihracat hedefine çizmeye yapacağı ihracatla ulaşacak.

Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği'nin Türkiye Milli Katılım Organizasyonu'nu üstlendiği "Expo Riva Schuh & Garda Bags Fuarı" 18- 20 Temmuz 2021 tarihleri arasında İtalya'nın Riva Del Garda şehrinde düzenlenecek.

Türk deri sektörünün 2021 yılının Ocak–Haziran döneminde gerçekleştirdiği 793 milyon dolarlık ihracatın yüzde 77'sini ayakkabı ve saraciye sektörlerinin yaptığı bilgisini veren Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Zandar, ayakkabı ihracatının yüzde 21'lik artışla 420 milyon dolardan, 506 milyon dolara, saraciye ürünleri ihracatının ise; yüzde 37'lik yükselişle 77 milyon dolardan, 105 milyon dolara çıktığını, iki sektörün 2021 yılının ilk yarısında 611 milyon dolarlık dışsatıma imza attıklarını kaydetti.

Ayakkabı ihracatında hedef 1 milyar doları geçmek

İtalya pazarına girmek isteyen ya da pazardaki payını arttırmak isteyen ayakkabı ve saraciye ürün üreticisi ve ihracatçısı firmalar için "Expo Riva Schuh & Garda Bags Fuarı"nın anahtar konumunda olduğuna işaret eden Zandar, "İtalya ve Avrupa'daki zincir marketlere üretim yapabilecek yetkinlikte çok firmamız var. İtalya, dünyanın en büyük deri ürün alıcılarından biri. Türk ayakkabı sektörü 2021 yılı sonunda 1 milyar dolar ihracatı aşmayı hedefliyor. İtalya, deri ve deri mamulleri sektörümüz için 2023 ihracat stratejisi çerçevesinde belirlenen hedefe ulaşmak için en önemli hedef pazarlardan birisi. Pandemi sonrasında dünya genelinde bir toparlanma ve talep artışı var. Türk firmalarımızın "Expo Riva Schuh & Garda Bags Fuarı"ndan ihracat bağlantılarıyla döneceğine inanıyoruz" şeklinde konuştu.

Türk deri sektörünün 2021 yılının Ocak–Haziran döneminde İtalya'ya yaptığı ihracat yüzde 5'lik artışla 40 milyon 451 bin dolardan, 42 milyon 311 bin dolara çıktı. İtalya, Türk deri sektörünün en fazla ihracat yaptığı dördüncü ülke olurken, ayakkabı 16,4 milyon dolarlık ihracatla ilk sırada yer aldı. Deri sektörü, İtalya'ya 15 milyon dolarlık deri post, 5,4 milyon dolarlık saraciye ve 5,3 milyon dolarlık deri kürk ihraç etti.

"Expo Riva Schuh & Garda Bags Fuarı"na, Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği'nin Türkiye Milli Katılım Organizasyonu ile şu firmalar katılıyor;

Adnan Ayakkabı Çanta ve Deri Mam. San. Tic. Ltd. Şti. -İZMİR
Deka Ayakkabı Deri Tekstil ve İnş. San. Tic. Ltd. Şti. -İSTANBUL
Derinkoç Ayakkabı ve Çanta San. Tic. Ltd. Şti. -İZMİR
Ekrem Uyanık Ayakkabı Deri Ürünlerİ Tekstil Gıda San. ve Tic. Ltd. Şti. -KONYA
Elde Deri ve Mamulleri Turizm İnş. Teks. Pzrl. Dağ. San. ve Tic. A.Ş. -MANİSA
Fatih Ayakkabıcılık San. Tic. Ltd. Şti. -İSTANBUL
Gençler Deri Mamulleri Ayakkabı San. ve Tic. A.Ş. -İZMİR
İlhanlar Ayakkabı ve Deri Ürünleri San. Tic. Ltd. Şti. -İSTANBUL
Kipa Ayakkabıcılık San. Tic. A.Ş. -İZMİR
On-ar Ayakkabı Kalıp San. Tic. Ltd. Şti. -İZMİR
Özarpa Ayakkabıcılık San. ve Tic. Ltd. Şti. -KONYA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.