Metro Türkiye Gıda Atıklarını Yüzde 50 azaltacak

GİRİŞ TARİHİ: 16.03.2021 GİRİŞ TARİHİ: 14:19 SON GÜNCELLEME: 16.03.2021 14:19
Metro Türkiye, gıda atıklarıyla mücadele kapsamında 2015 yılından bu yana yürüttüğü çalışmalarına yenisini ekledi. Metro Türkiye, bu kez Türkiye’nin önde gelen markalarının da aralarında bulduğu 20 tedarikçisi ile birlikte uluslararası “10x20x30 Gıda Kayıp ve Atıkları ile Mücadele Girişimi”ne katıldı.

Metro Türkiye, dünya çapında en önemli gündemlerden biri olan gıda atıklarıyla mücadele kapsamında yeni bir projeye daha imza attı. Birleşmiş Milletlerin 17 kalkınma hedefi arasındaki atıkların azaltılması konusunda çalışan uluslararası "10x20x30 Gıda Kayıp ve Atıkları ile Mücadele Girişimi"ne katılan Metro Türkiye, 20 tedarikçisi ile birlikte 2030'a kadar gıda atıklarını yüzde 50 oranında azaltmayı hedefliyor. Hedefe ulaşmak için Metro'nun global Accelerator programıyla desteklenen, Fazla Gıda ile birlikte tedarikçilere eğitimler verilecek ve tedarikçiler 2021 yılının Haziran ayından itibaren gıda atıklarını azaltma hedefine ulaşmak için çalışmalara başlayacak.

Metro Türkiye, gıda atıklarıyla mücadele kapsamında 2015 yılından bu yana yürüttüğü çalışmalarına yenisini ekledi. Metro Türkiye, bu kez Türkiye'nin önde gelen markalarının da aralarında bulduğu 20 tedarikçisi ile birlikte uluslararası "10x20x30 Gıda Kayıp ve Atıkları ile Mücadele Girişimi"ne katıldı.

Metro Türkiye, gıda atığı çalışmaları kapsamında sektördeki öncülüğü ile beş yılı aşkın süredir yüz binlerce öğüne denk gelen gıdaları atık olmaktan kurtararak ihtiyaç sahiplerine ulaştırıyor, araştırmaları ve çalışmalarıyla kamu kurumlarının yönetmeliklerine temel oluşturuyor, otel-restoran-kafe işletmelerini de atık ve kayıplarla ilgili bilgilendirerek farkındalık yaratıyor. Şirket, gıda atıklarıyla mücadele kapsamında attığı bu adımla, Birleşmiş Milletler'in 17 kalkınma hedefi arasında yer alan "12. Sorumlu Üretim ve Tüketim" hedefi kapsamındaki "atıkların azaltılması" için tedarikçi ekosistemini harekete geçirerek 2030'a kadar gıda atıklarını yüzde 50 oranında azaltmayı amaçlıyor. Metro Türkiye aynı zamanda uluslararası organizasyonu Metro AG'nin faaliyet gösterdiği 34 ülke içerisinde bu girişime dâhil olan ilk Metro ülkesi oldu. Hedefe ulaşmak için yapılacak çalışmalar kapsamında tedarikçilere mart ayından itibaren Fazla Gıda ile beraber eğitimler verilecek. Metro Türkiye bu eğitimlerde atık azaltma yöntemleri konusunda içerikler hazırlayarak tedarikçilerini atıklarını nasıl yönetebilecekleri ve nasıl ölçümleyebilecekleri konusunda bilgilendirecek. Ayrıca küresel Gıda Kayıp ve Atık Ölçüm ve Raporlama standartlarına (FLW protokolü) uygun şekilde atık ölçümü yapacak bir metodu da tedarikçileriyle paylaşacak. Daha sonra tedarikçiler, atık ölçümlerini yaparak atıkların kaynağını tespit edecek, temel nedenlerini belirleyecek ve haziran ayı itibarıyla çalışmalara başlayacak.

"Paydaşlarla birlikte adım atmak önemli"

Konuyla ilgili açıklama yapan Metro Türkiye CEO'su Sinem Türüng şunları söyledi: "Gelecek nesillerin ihtiyaçlarını karşılayacakları doğal kaynakları korumak ve zarar vermeden geleceğe taşımak gıda perakendecisi olarak bizim en önemli sorumluluk alanlarımız arasında yer alıyor. Üstelik gıda atıkları, gıda maliyetlerini artırarak ekonomiyi de olumsuz etkilediği için bu konuda tüm paydaşlarla birlikte adım atmak büyük önem taşıyor. Metro Türkiye olarak biz de atık yönetimi süreçlerini tedarik zincirimizin tüm halkalarına odaklanarak operasyonlarımızdan sektöre kadar uzanan bütüncül bir yaklaşımla yönetiyoruz. Gıda atığıyla mücadele sürecimizi üç adım üzerine inşa ettik. İlk adımı kendi operasyonlarımızda gıda atığını azaltan projelere başlayarak attık ve bugüne kadar 800 tona yakın gıdayı çöp olmaktan kurtararak ihtiyaç sahiplerine ulaştırdık. İkinci adımda sektöre öncülük eden ve geniş kitlelere yaydığımız bilinçlendirme projeleri ile gıda atığına karşı mücadele ettik. TÜBİTAK ile Türkiye'de ilk defa gıda kayıplarının bilimsel verilere dayanarak fiziksel olarak ölçümlemesini de yaparak "Türkiye'de Meyve Sebze Tedarik Zincirinde Yaşanan Kayıp Miktarlarının Belirlenmesi" araştırmasını yaptık. Bu girişimi takiben otel ve restoranlarda atıkların ölçümleme çalışması yaptık ve atığın oluştuğu kritik yerleri Horeca sektörüyle paylaşarak menü planlamadan stok yönetimine veya tabak büyüklüğüne kadar atık yönetimi konusunda bilgilendirme çalışmaları yapıyoruz. Bu yıl itibarıyla da üçüncü adımı atarak gıda atıklarını tedarik zincirinde de azaltabilmek amacıyla Dünya Kaynakları Enstitüsü (WRI) tarafından yürütülen 10x20x30 Gıda Kayıp ve Atıkları ile Mücadele Girişimi'ne katıldık. Sektöre örnek olacak çalışmalara imza atarken bu konuda tüm paydaşlarımızı da dâhil ederek daha yaşanabilir bir dünya için çalışmalarımıza hız kesmeden devam edeceğiz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.