Obilet Balkan pazarında birinciliğe yükseldi
Online seyahat bileti, araç kiralama ve otel rezervasyonu platformu obilet, 2012 yılından bu yana online seyahat pazarında edindiği deneyimi yakın coğrafyalardan başlayarak yurt dışı pazarlara da taşıyor. Türkiye'de edindiği deneyimi ve geliştirdiği yenilikçi ürünleri yakın coğrafyaya taşımak için 2022 yılında çalışmalarına başlayan şirket, ilk açılım yaptığı ülkelerden Bulgaristan pazarında yaptığı çalışmalarla rakiplerini geride bıraktı ve kısa sürede pazar lideri konumuna geldi. 2023'e kadar Bulgaristan-Türkiye arasındaki otobüs seyahatlerinde online biletlerin büyük bir kısmının satışını gerçekleştiren obilet, yurt dışına yönelik çalışmaları sayesinde hem Bulgaristan içinde, hem de Bulgaristan'dan diğer Avrupa ülkelerine yapılan seyahatlerde yerel ve global diğer oyuncuların önüne geçerek pazarda 1.'liğe yükseldi. obilet'in kısa vadede hedefi bu başarıyı alt yapı çalışmalarını tamamladığı Romanya ve Sırbistan pazarlarına ta taşımak.
"Hedefimiz dünyada çapında bir oyuncu olmak"
obilet CEO'su Yiğit Gürocak, yurt dışı pazar açılım çalışmaları ile ilgili hedeflerini şu şekilde aktardı: "2022 yılına kadar tüm faaliyetleri tek bir coğrafya ile sınırlı, platformunda tek dil üzerinden hizmet veren bir şirket niteliğindeydik. Buna rağmen uygulamalarımız global arenada, temel faaliyeti otobüs biletlemesi olan online seyahat platformları arasında en çok ziyaret edilen ve en çok indirilen uygulamalardan biri olma özelliğini taşıyordu. Şimdi ise yüzümüzü yurt dışına çevirerek, ülkemizde edindiğimiz deneyimleri global bir başarı hikayesine dönüştürüyoruz. Romanya ve Sırbistan'da kurduğumuz yeni şirketlerimiz ve işbirliği anlaşmalarımız sayesinde 50'den fazla ülkeye yönelik otobüs bileti satmaya başladık. Bir Türk seyahat teknolojileri şirketi olarak hedefimiz, dünya çapında bilinen bir oyuncu haline gelmek, tüm dünya vatandaşlarını Obilet'in hizmetleriyle tanıştırmak ve Türkiye seyahat sektörünün büyümesine katkı sağlamak."
14 dil ve 33 para biriminde hizmet veriyor
Yerel bir markadan global bir markaya dönüşme hedefi doğrultusunda farklı ülke ve coğrafyalardan kullanıcılar için yerelleştirilmiş ve kolay erişilebilir hizmet sunmanın önemine dikkat çeken Gürocak, "Obilet web ve mobil uygulamalarında Türkçe dili ve Türk Lirası da dahil olmak üzere 14 dil ve 33 farklı para biriminde ödeme seçeneğini kullanıcılara sunuyoruz. Müşteri hizmetlerine yönelik olarak ise Türkçe, İngilizce, Rumence ve Bulgarca dillerinde 7/24 destek veriyoruz. Yurt dışı pazarlar için sattığımız biletlerin yanı sıra yabancı ülkelerden Türkiye'ye gelen turistleri ve Türkiye'de yerleşik yabancıları da başta otobüs firmaları olmak üzere, yerli taşıyıcı firmalarımızla bir araya getiriyoruz. Nitekim, çok dilli platform yapısına ve müşteri hizmetleri desteğine geçişimizle birlikte, Türkiye içindeki seyahatlerinde otobüs seçeneğini kullanma imkanı kısıtlı olan ve bu seyahatlerinde daha çok uçak, özel transfer, kiralık araç ve hatta otostop gibi seçenekleri tercih eden yabancı turistler açısından otobüsü bir alternatif olarak ön plana çıkardık ve son dönem satış verilerimizde yabancıların payının ciddi oranda arttığını gözlemledik. Bu trendin artarak devam etmesini bekliyoruz." diye konuştu.
İlk hedef Latin Amerika
obilet'in önümüzdeki dönemdeki hedefi, başta Latin Amerika olmak üzere, odaklanacağı pazarlarda dünya genelinde otobüs biletlemesi alanında akla ilk gelen platform olmak.
obilet, otobüs biletlemesi alanındaki deneyimi ve bilinirliği kaldıraç olarak kullanan şirket hem dış pazarlardaki otobüs firmalarına biletleme altyapı yazılımı sunmak, hem de obilet'in ürün portföyünde yer alan uçak bileti, otel rezervasyonu ve araç kiralama hizmetlerini dikey entegre bir modeller yurt dışı pazarlarda da kullanıcıların hizmetine sunmak geliyor.
Dijital pazarlamadaki deneyimi avantaj
Obilet'in yurt dışı stratejisi, öncelikle online otobüs biletlemesi olmak üzere, farklı pazar ve bölgelere göre özelleştirdiği iki yaklaşımdan oluşuyor. Bu strateji çerçevesinde coğrafi olarak yakın pazarlar olan büyük Balkan ülkelerine organik giriş modeli oluşturuyor. obilet bu kapsamda Bulgaristann'daki başarısını Romanya ve Sırbistan'da kurduğu şirketler aracılığıyla yerel bir oyuncu olarak taşıyıcı firmalarla doğrudan kontratlar imzalayarak ve o pazarlara özel satış ve destek ekipleri kurarak faaliyetlerine başlattı.
Stratejinin ikinci ayağında ise bazı pazarlarda yine taşıyıcı firmalarla doğrudan entegre olup kendi firma envanterini oluşturarak Türkiye ve Doğu Avrupa'daki yerel takımların uzaktan desteği ile gerçekleştirmek yer alıyor. obilet bu kapsamda, 50'den fazla ülkeden otobüs firmalarının verilerini, sefer verisi dağıtımı sağlayan yerel ve bölgesel servis sağlayıcılarla yapılan anlaşmalar sayesinde kullanıcılarına sunuyor. Dijital pazarlama alanındaki geniş tecrübesi ile bu pazarlarda da satışlarını artırarak yer edinmeyi hedefliyor.