Startuplar 3. çeyrekte 129 milyon dolar yatırım aldı

GİRİŞ TARİHİ: 28.10.2021 GİRİŞ TARİHİ: 21:52 SON GÜNCELLEME: 29.10.2021 00:00
Startuplara yılın 3. çeyreğini kapsayan Temmuz-Eylül döneminde 129,8 milyon dolarlık destek sağlandı. Eylül ayında gelen 80 milyon dolarlık yatırım miktarı da rekor olarak kayıtlara yansıdı.

Günümüzün en çok tercih edilen yatırım araçları arasında öne çıkmaya başlayan Startuplara yatırımlar hız kesmeden devam ediyor. Yılın ilk dokuz ayında toplam 203 girişimin 246.3 milyon Dolar tutarında yatırım aldığı bildirilirken, Startuplara yılın 3. çeyreğini kapsayan Temmuz-Eylül döneminde 129,8 milyon dolarlık destek sağlandı. Eylül ayında gelen 80 milyon dolarlık yatırım miktarı da rekor olarak kayıtlara yansıdı.

StartupMarket tarafından hazırlanan 9 aylık raporda, geçen yılın ilk dokuz ayında 123 adet girişim yatırım alırken, bu yılın aynı döneminde 203 girişim yatırım almış durumda. Bu yatırım miktarları 2021 yılının yeni bir rekorla kapanacağının önemli bir göstergesi oldu.

2021'in 3'üncü çeyreğinin değerlendirildiği raporda; Temmuz ayında Türkiye'de toplam 23 Startupa yaklaşık 16 milyon Dolar değerinde yatırım yapıldı. Bunların arasından kanın pıhtılaşma parametrelerini ölçen cihaz sunan Tarabios, aldığı 3,5 milyon Dolarla yatırımla birinci sırada yer aldı.

Ağustos ayında da toplam 21 Startupa yaklaşık 33.8 milyon dolar değerinde yatırım gerçekleşti. Perakende şirketlerine e-ticaret çözümleri sunan yazılım şirketi Akinon, aldığı 20 milyon Dolarlık yatırımla ilk sırada bulundu.

Eylül'de ise toplam yatırım miktarı 25 Startup için yaklaşık 80 milyon Dolar'a ulaştı. Kredi puanlama, mikro kredi ve finansal hizmet platformu olan Colendi,120 milyon USD değerleme üzerinden 30 milyon USD yatırımla birinci sırada yerini aldı. Bunun yanında ayrıca ülkemizde önemli e-ticaret platformlarından biri olan Trendyol, 16,5 milyar USD değerleme ile 1,5 milyar USD yatırım alarak Türkiye girişim ekosisteminin ilk decacorn ve en değerli şirketi oldu.

Sektör çeşitleniyor

StartupMarket tarafından hazırlanan 2021 yılı 9 aylık raporunda, sayıları artan girişim yatırımlarının çeşitlilik gösterdiği de ortaya kondu. Verilere göre 2020'de 35 farklı sektör ve dikeyde girişim yatırım alırken, 2021'de bu sayı 51'e çıkmış durumda. Ayrıca medya, eğlence, elektronik gibi dikeylerde 2020'de yatırım alan girişim yokken, 2021'de 13 girişimin bu üç sektörde yatırım aldığı görüldü. Bunun yanında bazı sektör ve dikeylerin büyük atılım yapmış durumda. 2020'de 8 oyun girişimi yatırım alırken, 2021 yılında bu sayı 38'e ulaştı. Fintech ve Yapay Zeka girişim yatırımlarında da 2021 yılında artış yaşadığı gözlemlendi.

"Yeni yatırımcılarla sektör büyüyor"

Yatırım olanağı arayan Startuplar ve yatırımcılar tarafından en çok incelenen pazaryeri olan Türkiye merkezli StartupMarket Kurucu ve CEO'su Serkan Bağçe, Türkiye girişim ve teknoloji ekosisteminin çok önemli bir eşikten geçtiğini belirterek "Çok sayıda yeni yeteneğin girişimciliğe soyunduğu bir ortam mevcut. Varlıklarını bu alanda değerlendirmek isteyen yeni melek yatırımcı ve fonların da ortaya çıktığı, var olan yatırımcıların da hedeflerini büyüttüğü bir döneme şahitlik ediyoruz. Ayrıca teknoparklar, kuluçka merkezleri, kurumların hızlandırma programları ve kurum içi girişimcilik projeleri ve kurumsal girişim sermayesi atılımıyla gün geçtikçe çeşitlenen ve büyüyen bir ekosisteme doğru gidiliyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.