7’den 77’ye yeni öğrenme platformu
Bilişim Garajı, online eğitim platformu Cumulus'ü bugün itibariyle herkese açık hale getirdi. Bilişim Garajı CEO'su Zerrin Topal, yeni platformları Cumulus ile 7'den 77'ye herkese hitap ettiklerini, yılların getirdiği tecrübe ile zamandan ve mekandan bağımsız yeni bir öğrenme metodu geliştirdiklerini belirtti.
Yenilikçi öğrenme ekosistemi
Teknolojiyle öğrenmede sınırları kaldıran ve disiplinler üstü öğrenme metoduyla, merak ettiklerine ulaşmak, hayal ettiklerini gerçekleştirmek, beceri ve yeteneklerini geliştirmek isteyen herkese yeni kapılar açtıklarını ifade eden Topal: "Cumulus, pandemide değişen yeni nesil eğitim anlayışının açıkça kanıtladığı ama bizim tohumlarını çok önceden attığımız bir vizyon aslında. Çağı yakalayan, teknolojiyle sanatı bir araya getiren, yenilikçi bir yaklaşım bu... Biz 2012 yılından bu yana okullar aracılığıyla 16 yaş altındaki 1 milyon çocuğa ve çok sayıda öğretmenimize ulaştık. Bu başarıyı zengin içeriğimizle, akademisyenlerimizin ve Türkiye'nin önde gelen sanatkarlarının çok değerli katkılarıyla, sürekli devam ettiğimiz Ar-Ge yatırımlarımızla gerçekleştirdik. Şimdi Cumulus ile tüm bu birikim ve tecrübeyi herkese aktarıyoruz. Cumulus'ün en büyük farkı; kendi öğrenme ekosistemi içerisinde kullanıcılarının somut projeler ve ürünler üretmesini sağlamasıdır. Bireyleri sadece izleyici ya da dinleyici olarak konumlandırmadan, onların da aktif olarak üretmelerini sağlayarak, yeteneklerini ve becerilerini geliştiriyoruz. Bu ekosistem içerisinde kullanıcıya inovatif ürünleri üretmesi için ihtiyacı olan tasarım, elektronik, kodlama, estetik bilgisi ile girişimcilik becerileri kazandırıyoruz" dedi.
5 yılda 40 milyon TL yatırım yaptı
Topal, Cumulus'ün marka hedefleri konusunda ise şu açıklamayı yaptı: "Cumulus'Ü herkesin ulaşabileceği fiyatlarla ve mecralarda satışa sunuyoruz. 2 yılda 110 bin kullanıcıya ulaşmayı hedefliyoruz. Cumulus'ün Ar-Ge kısmı için 2016 yılından bu yana içerik ve altyapı olmak üzere toplamda 40 milyon TL yatırım gerçekleştirdik. Ülkemizin Ar-Ge gücü ve insan kaynağı ile ürettiğimiz Cumulus'ün benzersiz öğrenme ortamını önümüzdeki yıl İngilizce dil desteği ile birlikte tüm dünya ile buluşturmayı ve teknoloji ihracatı yapmayı hedefliyoruz."
Cumulus'te kullanıcılar; 'Kodlama, Tasarım, Elektronik, Görsel Sanatlar, Projeler ve Kuramsal' başlıkları altındaki toplamda 180 farklı eğitimden ve 1000'den fazla etkinlikten kendi ilgilerine ve seviyelerine göre seçim yapıp, yararlanabilmekteler. 2022 yılı ile birlikte de Cumulus'e, kullanıcılarının eğitimler sonrasında yaptıkları ürünleri sergileyerek diğer kullanıcılarla paylaşabilecekleri "sergi özelliği" eklenecek. Bu özelliğin Cumulus topluluğu oluşmasında etkin rol oynaması hedefleniyor.
Büyük firmalar ile iş birlikleri gerçekleştirildi
Pek çok şirket ve markanın, personelinin aileleriyle birlikte yararlanabilmeleri için Cumulus'ü tercih ettiğini ifade eden Topal şu bilgileri aktardı: "Yeni öğrendikleri konularda projeler geliştirip, eğlenceli zaman geçirdiler ve düzenlediğimiz sertifikalı online workshoplara, yarışmalara katıldılar. Bugüne kadar Nurol, Vodafone, Koç Ailem, İş Bankası ve Arçelik gibi Türkiye'nin değerli kurumlarıyla iş birlikleri gerçekleştirdik. Şimdi Cumulus öğrenmenin yaşam boyu devam ettiğine inanan ve her bireyin öğrenme yolculuğunun farklı olduğunu bilerek kişiye özel eğitim modelini tasarlayan kolaykampus.com'da Dijital Merak Atölyeleri bölümünde özel içeriklerle yer alacak" dedi.
Cumulus'ün sadece bugünün çocuklarını değil, merak eden herkesi geleceğin dünyasına hazırladığını vurgulayan Zerrin Topal "Bizimki aslında hiç bitmeyecek bir yolculuk. Dünyadaki her gelişmeyi takip edip, bunları Cumulus eğitimleri ile insanlarla paylaşmaya devam edeceğiz. Cumulus teknoloji ve insanlıkla birlikte büyüyen bir proje. Bu da bizim heyecanımızı her daim taze tutuyor" diyerek sözlerini tamamladı.