Çin'deki yeni çılgınlık: KOL Ticaret
Kerem Köfteoğlu'nun Youtube'daki "Doğudaki Tanıtım Elçilerimiz: Çin'deki Türkler" programına katılan Softtech Çin CEO'su Onur Yavuz, yurtdışı inovasyon merkezlerindeki farklı teknolojileri birinci elden deneyimleyip bilgi havuzu oluşturduklarını belirterek "Bu bilgileri de Çin pazarına açılmak isteyen başka startup'lar olmak üzere tüm şirketlerle paylaşıyoruz" dedi.
Çin'in pandemi döneminde teknolojiyi çok yoğun kullandığını belirten Yavuz bu konuda şu bilgileri verdi: "Alibaba CT görüntülerini 20 saniye içerisinde yüzde 96 doğruluk oranıyla inceleyerek Covid-19 teşhisi koyan yapay zeka algoritması geliştirdi. SenseTime ve Megvii, yüz tanıma çözümlerine; termal kamera ve maske tanıma algoritmaları ekleyerek metro, hastane ve kamu binaları girişlerini kontrol etmeye başladı. Xiaomi, patentlediği bir akıllı maske ve mobil bir uygulama ile, solunan havanın ne derece kirli ve enfekte olduğunu takip eden bir çözüm geliştirdi. Ayrıca, hastanelerde otonom robotların kullanımı, çevrimiçi sağlık danışmanlığı ve ilaçların onay süreci gibi hizmetler çok hızlandı."
Çin hükümetinin, e-ticaret platformlarının da yardımıyla, tarımsal teknoloji ve inovasyon hamleleriyle verimliliği artırmayı hedefleyen bir strateji uyguladığına işaret eden Yavuz, bu alanda yaşanan gelişmeleri ise şöyle aktardı: "İnsansız tarımda yüksek teknoloji içeren tarım araçları, tohum eken otonom traktörler ve biçerdöverler kullanılıyor. Seralar yapay zekâ ve 5G destekli sensörler içeren robotlarla kontrol ediliyor. Salgın nedeniyle ürünlerini satmakta sorun yaşayan çiftçiler için Alibaba Kırsal Girişim Programı başlatıldı. Bu kapsamda 10 bini aşkın çiftçiye e-ticaret girişimi, canlı yayında satış gibi konularda rehberlik hizmeti verildi."
'KOL' TİCARET ÇILGINLIĞI
Canlı yayın satışıyla ünlenerek ciddi para kazanan KOL'lar (Key Opinion Leader) hakkında da bilgi veren Yavuz açıklamalarını şöyle noktaladı: "Türkçeye 'kaanat önderi' diye çevirebileceğimiz bu girişimciler ciddi para kazanıyor. Örneğin Tiktok'ta 40 milyonu aşkın takipçisi olan Austin Li, nam-ı diğer 'bay ruj' 30 dakikada 138 farklı ruj deneyip günde 145 milyon dolarlık satış yaptı. Bu ekosistemdeki fark yaratan şirketleri, iş modellerini ve e-ticaret ürünlerini göz ardı etmeden incelemeliyiz. Benzer satış modelinin Türkiye'de de tutacağına inanıyorum. Softtech olarak Kurumsal İnovasyon Servisimiz ve Soft Landing Services ile bu tür modelleri Türkiye'de uygulamak isteyenlere her türlü desteği vermeye hazırız. Ekosistemdeki startuplara desteğimiz de kesintisiz sürecek."