Mobilde oyun, ticaret ve fintek büyüyor
Küresel uygulama pazarlaması analitiği platformu Adjust, yeni Uygulama Trendleri Raporu 2021'i yayınladı. Rapor, mobil uygulama büyümesinin 2021'de global olarak hızlanmaya devam ettiğini gösteriyor. Uygulama kurulumları 2020'de tüm sektörlerde yıllık bazda yüzde 50 artarken, 2021'in ilk çeyreğinde yıllık yüzde 31 artış gösterdi. Uygulamalarda oturum açma oranı ise 2020'deki yüzde 30'luk artışın ardından bu yıl yüzde 4.5 arttı.
Adjust'ı kullanan en iyi 2 bin uygulamayı temel alan ve oyun, e-ticaret ve fintek sektörlerinde takip edilen uygulamaların verilerinden yararlanan rapor, kurulumlar, oturumlar, uygulama içerisinde geçirilen zaman, kullanıcı oranlarının uzun vadeli küresel trendlerini analiz ediyor. Bu içgörüler, geliştiricilerin ve pazarlamacıların hedef kitlelerini ve uygulama ekonomisinin durumunu daha derinden anlamalarını sağlıyor. Adjust'ın Kurucu Ortağı ve CEO'su Paul H. Müller, "Dünyanın dört bir yanında insanlar, günlük yaşamlarında birçok alanda mobil teknolojilerin yarattığı pozitif değişimi fark ettikçe, uygulama ekonomisi 2020'de de hızlı bir büyüme yaşadı. Mobil pazarlamacılar için yeni kullanıcılara ulaşma potansiyeli tüm zamanların en yüksek seviyesinde, ancak bu beraberinde gittikçe kızışan bir rekabet de getiriyor. 2021'in önemli bir kısmı geride kalmışken ve iOS 14 yeni bir çağ başlatırken, pazarlamayı otomasyonla geliştirmenin önemi ve kullanıcıların yolculukları boyunca uygulama içinde nasıl davranışlar gösterdiklerini anlamanın önemi her zamankinden daha belirgin" diyor.
RAPORDA DİKKAT ÇEKEN BULGULAR
-Mobil fintek uygulamaları, 2020'de tüm sektörlerdeki kurulumlarda bir önceki yıla göre en yüksek artışı (yüzde 51) gösterdi.
-Uygulamaların kurulumları, 2021'de 2020 ortalamasına göre yüzde 12 arttı. Bunda Robinhood, Acorns ve Gatsby gibi borsa uygulamalarının yüksek oranda tercih edilmesinin payı çok büyük.
-Fintek uygulamalarında oturum açma oranları, 2020'de yüksek bir büyüme kaydetti, bu da dijital bankacılık ve ödeme uygulamalarına doğru önemli bir geçişi temsil ediyor. Oturumlar yıllık bazda yüzde 85 arttı ve 2021'de şimdiden yüzde 35 artış gösteriyor.
-Oyun Uygulamaları 2020'de yeni zirveler gördü. Özellikle hyper casual oyun uygulamalarının kurulumları yüzde 43 arttı ve hyper casual dışı oyunlardaki artış yüzde 26.
-Hyper casual olmayan oyunların oturumları 2020'de yıllık bazda yüzde 27 artarken, hyper casual oyunların oturumları yüzde 36 arttı.
-2021'de hyper casual oyunların şu ana kadarki oturumları yüzde 21 azalsa da, ilk koronavirüs kapanması denklemden çıkarıldığında yıllık performans aşağı yukarı aynı kaldı. Şubat, Ocak'tan yüzde 47 daha yüksek performans gösterdi ve bu istikrarlı bir şekilde artıyor.
-E-ticaret uygulamalarının kurulumları 2020'de yüzde 6 ile nispeten düşük bir büyüme göstermişti, ancak yıl boyunca kararlı bir performans gösterdi. Bununla birlikte oturumlar yüzde 44 artarak, alışverişi mobil cihazlarda yapmayı tercih edenlerin ne kadar yüksek bir etkileşime sahip olduğunu gösterdi.