WeBee'nin yeni hedefi 1 milyon otele ulaşmak
Otellere yönelik temassız dijital hizmetler sunan misafir etkileşim platformu WeBee, 3. yatırım turuna çıktı. İlk yatırım turunu Turna ve Biletbank'ın ortağı Mustafa Oğuz Akdeniz ve Artımobil'in ortağı ve genel müdürü Sn. Burak Şen'in melek yatırımları ile 2019-2020 yıllarında tamamlamıştı. WeBee, bu ilk tur yatırımı ile satış ekibini tamamlayarak 2,5 kat ciro artışı ile Türkiye pazar lideri oldu. Geçen senenin başında Diffusion Capital Partners (DCP) öncülüğünde ve Türkiye Kalkınma Fonu altında faaliyet gösteren Teknoloji İnovasyon Fonu (TİF), Angel Effect, Yemeksepeti kurucusu Nevzat Aydın, Almanya'dan yatırımcı Sn. Sinan Özel ve İngiltere'den yatırımcı Dr. Sinan Düztaş'ın katılımı ile ikinci yatırım turunu kapattı. Bu son yatırım turu ile global pazarlama ekibini oluşturan girişim, İngiltere'de şirket kurup pazarlama ajansı ile anlaşma sağladı.
Aldığı ikinci yatırım ile Dubai'de satış operasyonlarını da geliştiren WeBee, Maldivlerdeki pazar payını yüzde 100 büyüttü. Global ön büro yazılımı sistemleri ile entegrasyonlarını tamamlayarak global pazarlar için büyük bir adım attı. 2021 yılında cirosunu yüzde 100 artıran WeBee globalde pazar payını büyütmek için iki yeni ürün geliştirdi. Bunlardan biri olan, geçen ay hizmete sunulan, otel operasyonlarını otomatikleştirip maliyetlerini düşüren EaSee sayesinde otellerin dijitalleşmesine öncülük ederken, diğer yanda dünyada ilk olacak ve küçük otelleri hedef alan, inovatif yeni ürününü de Nisan ayında global pazarda lanse edecek.
Dünyadaki ayak izini büyütüyor
Costa Rica'dan Hint Okyanusu'na uzanan 23 farklı ülkede 180'den fazla otelde 12 dil desteği ile hizmet veren WeBee, Dubai'de yeni bir yapılanmaya giderek, HSG firması ile iş ortaklığı yaptı ve bölgede istihdam ettiği satış müdürleri ile birlikte Birleşik Arap Emirlikleri öncelikli olmak üzere Körfez bölgesinde de pazar payını artırmaya başladı.
Konuyla ilgili açıklama yapan WeBee Kurucusu Dr. Özgür Zan "Şu an turizm hem dünyada hem Türkiye'de önemli bir ihtiyaç. Pandeminin ve globalleşen bir sistemin etkisi ile insanlar daha çok seyahat etmek isterken kolay ve güvenli bir yol tercih ediyor. Bunun için de dijitalleşme şart. Pazarda hala dijitalleşme adımını atmamış olan otellerin yüzde 70'i, büyük bir fırsat olduğunu bize gösteriyor. Yeni ürünlerimizle birlikte toplamda bir milyonun üzerinde konaklama tesisine hitap edeceğiz. WeBee olarak 670.000'ine ulaşabiliyoruz ve 5 yıl içerisinde de 22.500 otele hizmet vermeyi hedefliyoruz" dedi.
Kurucu ortak Tansel Voyvodaoğlu ise, "2028 yılına kadar şirket değeri 250 milyon doların üstünde olacak. Alacağımız 3. yatırım ile şirket merkezini İngiltere'ye taşıyacağız. Avrupa'da satış yapılanması oluşturmak için çalışıyoruz. Ürünümüze yapay zeka destekli misafir etkileşim özelliği eklenmesi planlanıyor. Düzenli aylık gelirin, bu yıl sonuna kadar 4 katına çıkması öngörülüyor. Bu dünyada kalıcı olabilmek için 360 derece hizmet sunan, verimli, kontrol edilebilir, sürdürülebilir bir dijital sistem işimizin olmazsa olmazı diyebiliriz" diye konuştu.