Globale açılma yolunda güç birliği

GİRİŞ TARİHİ: 15.03.2022 GİRİŞ TARİHİ: 15:43 SON GÜNCELLEME: 16.03.2022 00:00
Öngörüye dayalı görsel yapay zeka platformu Cognitiwe ile smart signage platformu Octopus, geliştirdikleri ürünleri ve edindikleri tecrübeleri global perakende pazarına sunmak üzere güçlerini birleştirdi.

Cognitiwe ve Octopus, yapay zeka tabanlı görüntü işleme teknolojileri, kullanıcı tabanlı reklamcılık ile yapay zeka temelli ölçümleme ve optimizasyon konularında işbirliği yapmak için bir mutabakat zaptı (MoU) imzaladı.

Anlaşma doğrultusunda, müşteri taleplerini karşılamak üzere ihtiyaç duyulan yeni standartların ve çözümlerin geliştirilmesinde işbirliği yaparak globalde birlikte büyümeyi hedefleyen Cognitiwe ve Octopus, perakende sektöründeki markalara, her müşteriye özel içerik gösterebilen görsel yapay zeka destekli smart signage sunacak.

2021 yılında Attila Algan ve Mete Bayrak tarafından kurulan Cognitiwe, öngörüye dayalı görsel yapay zeka platformunu ürünleştirerek, dünyada ilk kez süpermarketlerdeki taze sebze-meyvelerin anlık takibini sağladı. Aynı zamanda üretim bantlarındaki kalite kontrol süreçlerini, stok görüntüleme ile iş yeri güvenliği ve çalışan sağlığını da takip eden Cognitiwe, perakendede alanında Migros ve MAF Carrefour, üretim sektöründe ise Tofaş, Borusan Mannesmann ve MEXT (Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası Teknoloji Merkezi) gibi yerel ve uluslararası müşterilere hizmet veriyor. TechOne VC liderliğinde StartersHub, Startup Wise Guys ve EGIAD Melekleri'nin dahil olduğu yatırım turunda 605 bin dolar yatırım alan Cognitiwe, Milano ve Tallinn ofisleri üzerinden Avrupa'ya açılarak küresel bir oyuncu olmayı hedefliyor.

Kasım 2020'de Emre Yıldız'ın öz sermayesi ile perakende alanında global markalar ile çalışan creative ajasının spin-off'u olarak kurulan Octopus ise perakendenin ihtiyacı olan smart signage kategorisinde bir SaaS model. Temel motivasyonu mağazalara kurulan ekranların daha verimli kullanılması olan Octopus, dünyada ilk kez ekrana bakma sıklığıyla satın alma arasında etkileşim kurmayı sağladı. 3. ayında erken aşama yatırım turuna çıkarak 6,5 milyon TL değerlemeden yatırım alarak, ekibi büyüten ve merkezini Londra'ya taşıyan Octopus, 7 ülkede kullanılan ürünleri ile stok ile ekranlar, sosyal medya ile ekranlar ve müşteriyle marka arasındaki etkileşimi sağlıyor. Her smart TV ile uyumlu çalışabilen Octopus, ekranların üzerine konulan kameralar sayesinde yazılım ve yapay zekayı birleştirerek ekrana bakan kişiye özel, yaş aralığı, cinsiyet ve bakma süresi analizi yaparak, müşteriye özel bir teklif ve tasarım sunulmasını sağlıyor. Globalde 7,5 milyon dolara varan bir değerlemeyle yeni bir yatırım turunu daha kapatan Octopus, yakın zamanda ADS, NFT ve ödeme hizmetlerini kullanıma açmayı planlıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.