"KOBİ'ler pazaryeri seçimini doğru yapmalı"
Kasım ayı itibariyle e-ticaret sektörünün yıl sonuna kadar en hareketli zamanının başladığını belirten Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, bu dönemi karlı ve verimli geçirmek isteyen KOBİ'ler için tavsiyelerde bulundu. E-ticaret sektöründe yıl sonuna gelindiğinde işlem hacminin 400 milyar TL'yi geçeceğini öngördüklerini aktaran Ekmekçi, "Özellikle bu dönemde online satış yapmak isteyen KOBİ'lerin dikkat etmesi gereken birkaç noktadan bahsetmemiz gerekiyor. Her ne kadar tüm pazaryerlerinin mağaza açma süreçleri farklı olsa da her biri temelde birbirine çok benzeyen sistemleri bulunuyor. İlk olarak KOBİ'lerden ticari evraklarını ve satış yaptıkları kategoriye yönelik uzmanlık bilgilerini paylaşmaları istiyorlar. Burada KOBİ'lerimizin dikkat etmesi gereken en önemli nokta ise şudur. İlk etapta tüm pazaryerlerinde mağaza açmak çok fazla zaman ve mesai gerektireceği için hangi pazaryerlerinde olması gerektiğini doğru seçmeleridir. Öncelikle kendi kategorilerinde bulunan ürünlerin yoğunlukla satışının ayrıştığı pazaryerlerini tercih etmeleri en doğrusu olacaktır. Bu pazaryerleri ülkenin en büyük pazaryerleri olabileceği gibi o ürün grubuna özel olarak hazırlanmış dikey pazaryerleri de olabilir" dedi.
İndirim dönemlerinde sektörün güçlenerek devam etmesi için tüketicilerin güvenini suiistimal edecek yanıltıcı kampanyalardan uzak durulması gerektiğine de vurgu yapan Ekmekçi, "Yanıltıcı reklam, kampanya ve gerçek olmayan indirimlerin önüne geçilmesi şart. Satıcıların kampanya dönemi öncesi fiyat yükseltilip, daha sonra yüksek fiyatlar üzerinden indirim uygulamaları yapılabilecek en büyük yanlış diyebiliriz. Bunu önlemek için yüksek teknoloji içeren otomatik sistemler kurulduğunu da ayrıca hatırlatmamız gerekiyor. Bununla ilgili çeşitli şikayet mekanizmaları da aktive edilmiş durumda. Tüm perakende temsilcilerinin bu sistemler ve önlemler kapsamında kampanyalar düzenlemelerini bekliyoruz" diye konuştu.