Yerli yapay zeka girişimi sayısı 338 oldu

GİRİŞ TARİHİ: 07.05.2024 GİRİŞ TARİHİ: 10:39 SON GÜNCELLEME: 08.05.2024 00:01
Türkiye Yapay Zeka İnisiyatifi (TRAI), ekosisteminde yer alan yapay zeka girişimlerinin haritasını yayınladı. Buna göre; TRAI’nin bünyesindeki yapay zeka girişim sayısı yıllık yüzde 12’lik artışla 2024 yılının ilk çeyreğinde 338’e çıktı. TRAI Yapay Zeka Girişimleri haritası, Türkiye’de son yıllarda yapay zeka alanında çalışan yeni girişimlerin gösterdiği başarılı büyümeyi ortaya koyuyor.

TRAI bünyesine yeni eklenen girişimler arasında, üretimden sağlığa, finanstan enerjiye kadar pek çok farklı alan yer alıyor.

En büyük artış üretken yapay zeka girişim sayısında oldu

Son bir yılda en çok gelişim gösteren alanlara bakıldığında, Üretken Yapay Zeka alanındaki girişim sayısının 5'ten 18'e çıkarak dört kata yakın bir artış elde ettiği görüldü. Nesnelerin İnterneti ile Öngörü ve Veri Analitiği alanında çalışan girişim sayısında da artış kaydedildi.

Yapay zeka girişimlerini destekleme hedefiyle çalışmalarını sürdürdüklerini belirten TRAI Direktörü Can Sinemli, "TRAI Yapay Zeka Girişimleri Haritası yılın her çeyreğinde yayınladığımız Türkiye'nin yapay zeka ekosistemini yakından takip edenler için önemli bir kaynak. Geldiğimiz noktada 338 yapay zeka girişime ev sahipliği yapıyoruz. Bu alanda bir ekosistemin kurulmasının önemini bugün çok daha iyi görüyoruz. Çalışmalarımızın karşılığını almak gelecek için bizleri umutlandırıyor. Önümüzdeki dönemde de yapay zeka girişimlerini uzmanlar, şirketler ve yatırımcılarla buluşturmaya devam edeceğiz" dedi.

Türkiye'de yapay zeka girişimlerinin en çok çalıştığı alan yapay görü oldu

TRAI tarafından yayınlanan Yapay Zeka Girişimleri Haritası ekosisteme dair önemli bilgiler ortaya koyuyor. Haritaya göre Türkiye'de yapay zeka girişimlerinin en çok tercih ettikleri alanlara bakıldığında ise ilk üç sırada yapay görü (81 girişim), öngörü ve veri analitiği (64 girişim) ve makine öğrenmesi (55 girişim) yer alıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.